Sase zile nonformale la Tulcea
În perioada 18-23 Noiembrie s-a desfășurat la Tulcea proiectul european Branding For Youth Work and Youth Organisations.

tineri
Ajutați de o vreme care a sfidat data din calendar, șase zile au trecut mai rapid ca un intercity. Iar în șase zile, participanții au crescut cât alții în șase luni (profesional, pentru că de la o vârstă nimeni nu mai vrea să îmbătrânească).
La proiect au participat 23 de lucrători de tineret din șapte țări: Bulgaria, Cipru, Lituania, Macedonia, Plonia, Turcia și România.
Cred că e cazul să îți dăm mai multe detalii… Dacă încă te mai întrebi ce e acela un lucrător de tineret trebuie să aflii ca la noi în țară definiția ofială spune: ”Lucrătorul de tineret mobilizează tinerii în scopul dezvoltării abilităților de viață și a comportamentelor proactive, stimulând viața asociativă și cooperarea în rândul tinerilor, facilitând participarea acestora la viața comunității”. Dar să terminăm cu oficialitățile. Pentru că nu aceasta e treaba unui lucrător de tineret.
Un lucrător de tineret este o persoană care lucrează cu tinerii și îi ajută în procesul lor de dezvoltare în perioada de trecere de la la adolescență la viața adultă.
Cum face acest lucru? Printr-o mulțime de activități nonformale și voluntare. Aproape mereu acest lucru se desfășoară în afara școlii.
Sună foarte frumos. Doar că foarte puțini au auzit de conceptul: ”lucru de tineret/lucrător de tineret”. De aceea am creat un proiect prin care să îi învățăm pe cei implicați în activități de tineret să arate lumii ce lucruri minunate fac.
În cele șase zile de curs, cei 23 de lucrători de tineret aflați la Tulcea au aflat cum să își promoveze mai bine organizațiile de tineret din care fac parte și implicit activitățile pe care le realizează pentru tineri.
Lucrătorii de tineret prezenți au explorat conceptul de branding și cum se construiește o strategie de branding. Cursul le-a dezvălui și tainele relațiilor publice și ale jurnalismului.
Ei au învățat tehnici prețioase legate de Social Media – un domeniu foarte în vogă astăzi pentru toată lumea. Un domeniu și mai prețios pentru o organizație de tineret ale cărei resurse financiare sunt reduse.
Oricum ar evolua lucrurile în domeniul comunicării (când Facebook va muri de cine va fi inlocuit?) un lucru e sigur: e nevoie să fim creativi. Ca și lucrători de tineret, ca și oameni de comunicare ca și oameni avem nevoie de creativitate pentru a ne face viața mai interesantă și mai bogată. De aceea, cursul a inclus și sesiuni prin care tinerii au experimentat cum să își pună mușchiul creativ la lucru și să îl dezvolte.
Toate activitățile au fost presărate cu discuții interesante și exemple concrete din viața unui lucrător de tineret.
Cei 23 de lucrărori de tineret au creat legături personale și profesionale pentru a dezvolta activități de tineret la nivel european.
Proiectul ”Branding For Youth Work and Youth Organisations” este implementat de asociația „Oamenii Deltei” alături de asociațiile partenere: Alternativi Internațional din Bulgaria, PlanBe, Plan it Be it din Cipru, Youth Council Next Generation din Macedonia, Rokiskio jaunimo centras din Lituania, Stowarzyszenie Opus Humanum din Polonia și O2 Turizm ve Genclik Dernegi din Turcia.
Proiectul este finanțat de Comisia Europeană în cadrul Programului Erasmus + – Acțiunea Cheie 1.
Comments