Coca-Cola vs. Pepsi-Cola
January 31, 2009 scris de Ana-Maria Dobre
In categoria Gossip
Toti adolescentii beau Cola. Intrebarea ar fi daca Coca-Cola sau Pepsi-Cola? Voi faceti diferenta intre cele doua? Ar trebui pentru ca sunt destul de diferite.
Luandu-ne dupa ambalaj observam o prima diferenta, si anume faptul ca un pahar de 250 ml de Pepsi contine 110 kcal, pe cand unul de 250 ml de Cola 105 kcal, deci ar trebui ca Pepsi ceva mai dulce. (mie chiar imi pare mai dulce 😀 ).
O prima asemanare intre cele doua ar fi faptul ca ambele au fost inventate de catre farmacisti.
Stiati ca iniţial o sticla de Pepsi de 10 uncii (aproximativ 283,49grame) se vindea cu 10 cenţi, iar vânzarile erau scazute, dar când preţul a fost redus la doar 5 cenţi, vânzarile au crescut vertiginos?
Inca de la inceputuri a existat o rivalitate intre cele doua mari companii, Coca-Cola cerand in 1915 fabricantilor de sticla care ii erau furnizori sa creeze o sticla care sa poata fi recunoscuta ca fiind de Coca-Cola chiar si pe intuneric.
Indiferent daca luam in considerare faimoasa reclama “Nickel, Nickel” din 1939 sau efectele vizuale spectaculoase din seriile “Gladiatorul”, Pepsi a fost mereu sinonimul creativităţii avangardiste.
Atat Coca-Cola cat si Pepsi s-au mentinut mereu aproape de zona muzicala, atat prin piesele muzicale selectionate cu grija pentru spoturile publicitare, dar si prin artistii cu care s-au asociat. Coca-Cola a colaborat cu nume mari ca Aretha Franklin, Neil Diamond si The Supremes, in timp ce Pepsi a beneficiat de imaginile lui Pink, Beyonce şi Britney în Gladiatorul Pepsi, Lionel Richie şi Tina Turner, dar si de numerosi fotbalisti renumiti precum David Beckham, Roberto Carlos, Ronaldinho,etc.
Ambele firme au schimbat numeroase sloganuri de-a lungul anilor, printre care mentionez la Coca-Cola : “Drink Coca-Cola! Delicious and Refreshing.”, “Go Better Refreshed.”, “Coke is it!”, “Can`t Beat the Real Thing”, ajungand la bine cunoscutul “Always Coca-Cola.”, iar la Pepsi: “The original Pure Food Drink”, “Drink Pepsi, the drink that satisfyes you!, ajungand la renumitul “Dare for More”.
Odata cu alaturarea lui celebrului cântăreţ Michael Jackson, ca imagine a firmei Pepsi si cu noul gust al bauturii, ascensiunea firmei a fost una sigura si considerabila. Astfel, deşi pe piaţa mondială, Coca-Cola se afla încă în fruntea clasamentului, în Statele Unite începea să piardă tot mai mult teren în fata celor de la Pepsi.
Coca-Cola isi pastreaza si astazi titlul de cea mai bine vanduta racoritoare din lume, chiar si in ciuda preocuparilor legate de sanatate aparute in ultimul deceniu.
Comments